Istorija: „Tiuningo“ populiarumo pradžia – JAV apie 1950 m., kai
pradėjo populiarėti pokario automobilių lenktynės. O štai paties
„tiuningo“ ištakos siekia sausojo įstatymo laikus, kai 1920 m. JAV
valdžia uždraudė gaminti alkoholį ir juo prekiauti. Tuomet alkoholis
amerikiečius pasiekdavo per kontrabandininkus, kuriems reikėjo galingų
automobilių. Pradėta varžytis tarpusavyje, kuris nugabens kontrabandą
greičiau. Taip natūraliai imta tobulinti automobilius: stiprinta
važiuoklė, „spaudžiami“ varikliai. Šiandien pagrindinė paskata tobulinti
automobilį – būti greitesniam varžybose. Visos naujovės daugiausia
atkeliauja iš automobilių sporto bei išimtinai daug iš traukos
lenktynių. Lietuvoje dar tarybiniais laikais veikė nedidelė Stasio
Brundzos vadovaujama gamykla EVA, kurioje buvo rengiami sportiniai
„Lada“ modeliai. Būtent ant šio legendinio sportininko automobilio ir
buvo, ko gero, pirmą kartą Lietuvoje užrašytas žodis „Brundza Tuning“.
Tačiau tai buvo profesionalus sportinių automobilių rengimas. Žlugus
SSRS, kaip ir visas automobilių sportas, automobilių sportinis
parengimas beveik mirė. Tik pradėjus gerėti ekonominei situacijai
praėjusio dešimtmečio pabaigoje pradėta kurti naujas šios srities
įmones. Dažnai jos buvo steigiamos jaunų žmonių, besidominčių
automobilių sportu ir dalyvaujančių jame. Apie 1998–1999 m. įvairių
automobilininkų klubų iniciatyva įvairiuose apleistuose aerodromuose
pradėtos rengti pirmosios traukos lenktynės sulaukė didelio
susidomėjimo. Po kelerių metų surengtos pirmosios tokios lenktynės ir
didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Tai 2001 m. „Automodus“ traukos
lenktynės bei po metų įvykusios „Kalnapilio“ lenktynės.
2012 m. gegužės 14 d., pirmadienis
Istorija: „Tiuningo“ populiarumo pradžia – JAV apie 1950 m., kai
pradėjo populiarėti pokario automobilių lenktynės. O štai paties
„tiuningo“ ištakos siekia sausojo įstatymo laikus, kai 1920 m. JAV
valdžia uždraudė gaminti alkoholį ir juo prekiauti. Tuomet alkoholis
amerikiečius pasiekdavo per kontrabandininkus, kuriems reikėjo galingų
automobilių. Pradėta varžytis tarpusavyje, kuris nugabens kontrabandą
greičiau. Taip natūraliai imta tobulinti automobilius: stiprinta
važiuoklė, „spaudžiami“ varikliai. Šiandien pagrindinė paskata tobulinti
automobilį – būti greitesniam varžybose. Visos naujovės daugiausia
atkeliauja iš automobilių sporto bei išimtinai daug iš traukos
lenktynių. Lietuvoje dar tarybiniais laikais veikė nedidelė Stasio
Brundzos vadovaujama gamykla EVA, kurioje buvo rengiami sportiniai
„Lada“ modeliai. Būtent ant šio legendinio sportininko automobilio ir
buvo, ko gero, pirmą kartą Lietuvoje užrašytas žodis „Brundza Tuning“.
Tačiau tai buvo profesionalus sportinių automobilių rengimas. Žlugus
SSRS, kaip ir visas automobilių sportas, automobilių sportinis
parengimas beveik mirė. Tik pradėjus gerėti ekonominei situacijai
praėjusio dešimtmečio pabaigoje pradėta kurti naujas šios srities
įmones. Dažnai jos buvo steigiamos jaunų žmonių, besidominčių
automobilių sportu ir dalyvaujančių jame. Apie 1998–1999 m. įvairių
automobilininkų klubų iniciatyva įvairiuose apleistuose aerodromuose
pradėtos rengti pirmosios traukos lenktynės sulaukė didelio
susidomėjimo. Po kelerių metų surengtos pirmosios tokios lenktynės ir
didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Tai 2001 m. „Automodus“ traukos
lenktynės bei po metų įvykusios „Kalnapilio“ lenktynės.
Užsisakykite:
Rašyti komentarus (Atom)
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą